Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez kwmb Pt lip 08, 2016 11:32  Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Nie ma tematu, a chyba wypadałoby zrobić osobny. Jak pewno wiecie, Vettel w FP1 jeździ z wersją podobno 2.0 Halo, wygląda to z onboardu tak:
Obrazek
Pat Symonds nie popiera tego systemu (rozmowa w Sky Sports F1 w czasie FP1), FIA chce rozwijać koncept Red Bulla i właśnie. Skoro chcą na to postawić od 2018, to czy jest sens wystawiania Halo od 2017, skoro i tak to będzie rozwiązanie przejściowe, w dodatku mało skuteczne, problematyczne i mało popularne?
Mały (mimo 1,90m wzrostu), wkurwiony człowiek.
kwmb
 
Dołączył(a): Wt lut 09, 2016 19:59

Postprzez TommyYse N lip 10, 2016 0:03  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Oczywiście że sensu nie ma i chyba wszyscy poważni ludzie się z tym zgodzą. Do tego chciałbym wiedzieć dlaczego nie potejstują sobie tych rozwiązań w juniorskich seriach gdzie materiału badawczego mają pińset razy więcej, a od razu wrzucają to do największej serii wyścigowej na świecie...
Obrazek #22 #14 #5 #27 #3 #17
Avatar użytkownika
TommyYse
 
Dołączył(a): So lis 26, 2011 3:30
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez ewreteyrytu N lip 10, 2016 0:48  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Poruszyłeś kwestię filozoficzną, dlaczego?

To problem, który dotyka prędzej czy później każde gremium: żeby wykazać się inicjatywą i sprawiać wrażenie, że jesteśmy potrzebni, ba, niezastąpieni.

A że ilość dobrych pomysłów jest ograniczona, to wymyślane są durne. Ot choćby pójście w kierunku eco i downsizingu. Przecież zmiany pojemności i systemów odzyskiwania energii nie wynikały z żadnej konkretnej potrzeby, one wynikały tylko z tego, że bez wykazania inicjatywy ich pomysłodawcy byliby uważani za zbędnych, i jak wtedy zarobić na chleb? Wziąć się do jakiejś rozsądnej pracy, gdy zasiadanie w jakiejś tam komisji FIA jest takie wygodne?
O Vettelu: "Chwilami dorównuje głupotą Lewisowi, a czasami go nawet przewyższa".
:P :D
Avatar użytkownika
ewreteyrytu
 
Dołączył(a): Śr lip 04, 2007 11:41

Postprzez slipstream N lip 10, 2016 8:59  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Rany, już mi się nawet nie chce znowu z tymi silnikami komentować. Takie samo narzekanie dla zasady...

W każdym razie, co do halo to w sumie zastania mnie jedno nad czym nie zastanawiają się władze F1. Tyle się napracowali żeby poprawić wygląd bolidu, uczynić go atrakcyjnym czy bardziej agresywnym aby odzyskać zainteresowanie jak wszyscy podkreślają, a potem narzucą takie homonto na bolid i cały ten misterny plan w pizdu bo zamiast wszyscy rozmawiać o nowym zajefajnym wyglądzie bolidów będą wszyscy mówić jak to halo je spaskudziło.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 16:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez bartoszcze N lip 10, 2016 13:52  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

slipstream napisał(a):Takie samo narzekanie dla zasady...

I to kogoś, kto twierdzi że nie ogląda. Cóż począć, marudy zawsze znajdą okazję żeby pomarudzić, o sens się nie martwiąc.
"w ubiegłym tygodniu w telewizji pokazywano Grand Prix z 1990 i 1989 roku, gdzie zdublowane nie zostały tylko cztery bolidy. Dzisiaj i tak myślimy o tym okresie jak o złotej erze z wielkimi nazwiskami" /F.Alonso, 2018/
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 22:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez kwmb Wt lip 12, 2016 12:55  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

http://www.motorsport.com/f1/news/red-bull-ready-to-block-halo-2017-introduction-798075/

Red Bull spróbuje zablokować wprowadzenie Halo, chyba, że FIA uzna, że wprowadzenie tego jest konieczne "ze względów bezpieczeństwa". Co prawdopodobnie chyba nastąpi, no bo z niby jakiego innego powodu?

EDIT: nie zauważyłem naszego artykułu, wybaczcie: http://f1wm.pl/php/news_id-38308.html
Mały (mimo 1,90m wzrostu), wkurwiony człowiek.
kwmb
 
Dołączył(a): Wt lut 09, 2016 19:59

Postprzez ergie N sie 20, 2017 13:33  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

W sieci pojawiła sie informacja o tym ze Force India obawia sie, że wprowadzenie #halo spowoduje opóźnienie prac nad ich samochodem na 2018 rok.
http://www.swiatwyscigow.pl/f1/f1-wypow ... towac-halo
ergie
 
Dołączył(a): So sie 04, 2007 20:03

Postprzez Gie Śr sty 24, 2018 11:21  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

W montażu skrzydełek na Halo są jakieś ograniczenia. I tak się zastanawiam czy zespoły mogą zdublować Halo. :) Zrobić drugą "aureolkę", większą niż ta w Halo, minimalnie odsuniętą od niego i nie stykająca się z nim, i na niej montować do woli elementy aerodynamiczne. Czy może jest jakiś paragraf który tego zabrania?
Avatar użytkownika
Gie
 
Dołączył(a): Wt wrz 29, 2009 17:00

Postprzez Enpasant So lut 17, 2018 21:31  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Powiem to co na stronie artykułu o wypowiedzi Verstappena. Halo zasłania widok. Na długich prostych jak w SPA czy Monzy bolid w ciągu sekundy przebywa ok 80m, halo na takiej odległości zasłania kilka metrów szerokosci toru (1-2m). Jeśli w tej martwej strefie coś się zdarzy kierowca nie ma szans na reakcję. Strach się bać. Kierowca taki jak Max, ma jescze gorzej bo ze względu na wzrost ma nieco wyżej głowę niż kierowcy „standardowi” - halo roszerza się ku górze...
"W samochodzie zalewałem się łzami - dopóki nie odezwał się silnik. Wtedy mogłem zamknąć tę szufladkę i otworzyć inną." (Sir Jackie Stewart)
Avatar użytkownika
Enpasant
 
Dołączył(a): N mar 16, 2008 9:44

Postprzez Endrju Szopen Pn mar 05, 2018 12:41  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Popatrzyłem, widziałem, pomyślałem i HALO wizualnie mi zdecydowanie nie przeszkadza na bolidach F1. Pamiętam, że kiedy zaczynałem się interesować F1 to mówiono jeszcze o tym jak narzekano na system HANS kiedy wchodził (ograniczenie ruchu, wygląd, itp.), a jak się system sprawdził. Niestety, nie tylko domeną F1 jest, że jak wchodzi jakaś nagła zmiana to mamy

slipstream napisał(a):Takie samo narzekanie dla zasady...


więc dajmy krzykaczom krzyczeć, bo to bo tamto. Możemy im tylko polecić, żeby może zaczęli coś pokrzykiwać o karykaturalnych nosach bolidów, to naprawdę brzydki element współczesnych samochodów zniknie.

Co do bezpieczeństwa czy widoczności podczas jazdy - nie da się w tym momencie chyba ocenić, a alarmujących wypowiedzi po testach nie zanotowałem (ba, kilka kamerek z kasków kierowców klarownie pokazuje, że pałąk pośrodki jest naprawdę cienki i nie zasłania za dużo, większy problem kierowcy mają z powodu pozycji w jakiej siedzą od lat nie widząc nosa/skrzydła swojego auta). Te kwestie tak naprawdę zostały sprawdzone przez osoby, które znają się tysiąckrotnie lepiej na tym niż ja i ludzie na tym forum, a jak to się sprawdzi w praktyce - cóż, to sprawdzi się w praktyce.

Jest jeden problem, jaki dostrzegam i chyba to będzie musiało być naprawione przed pierwszym wyścigiem - kamerka ze szczytu bolidu. Wygląda to źle. Warto przemyśleć inne umieszczenie kamerki, inny kąt, cokolwiek.
Avatar użytkownika
Endrju Szopen
 
Dołączył(a): Pt maja 18, 2007 18:00
Lokalizacja: Łódź

Postprzez cravenciak Pn mar 05, 2018 13:31  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

alarmujących wypowiedzi po testach nie zanotowałem


Robert mówił o problemach z wysiadaniem, miał też duże wątpliwości co do widoczności na Eau Rouge.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
cravenciak
 
Dołączył(a): Cz mar 11, 2010 21:05

Postprzez bartoszcze Pn mar 05, 2018 13:42  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

cravenciak napisał(a):Robert mówił o problemach z wysiadaniem

Tak, po męczącym wyścigu...
miał też duże wątpliwości co do widoczności na Eau Rouge.

Rosberg jeździł Eau Rouge z halo i nie zgłaszał problemów. Więcej zdaje się problemów było zgłaszanych z widocznością świateł na prostej startowej.
"w ubiegłym tygodniu w telewizji pokazywano Grand Prix z 1990 i 1989 roku, gdzie zdublowane nie zostały tylko cztery bolidy. Dzisiaj i tak myślimy o tym okresie jak o złotej erze z wielkimi nazwiskami" /F.Alonso, 2018/
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 22:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez Pauree N maja 13, 2018 17:23  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

https://sportowefakty.wp.pl/wyscigi-sam ... amin-wideo

Myślicie, że Halo w tej sytuacji coś dało? ;)
Zanim rzucisz się komuś do gardła w obronie swoich racji, zastanów się czy zrobiłbyś to samo w realu... Na pewno byś tego nie zrobił - więc dlaczego chcesz robić to w internecie?
Avatar użytkownika
Pauree
 
Dołączył(a): Pn sty 01, 2018 13:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez pawel92setter N maja 13, 2018 17:38  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Trudno powiedzieć. Sytuacja podobna do Coulthard-Wurz z 2007. Kokpit wokół kierowcy jest tak ukształtowany, że trudno uderzyć w kask.
Wspieram PUT Motorsport!

"I win or I learn, but I never lose." Melinda Emerson
Avatar użytkownika
pawel92setter
 
Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 8:48
Lokalizacja: Poznań

Postprzez slipstream Pn maja 14, 2018 10:09  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Myślicie, że Halo w tej sytuacji coś dało?


Tak wyglądał bolid i ślady po oponie gdzie przeleciał drugi pojazd

Obrazek
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 16:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Następna strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość